Friday, 17 April 2020

সোনোৱাল কছাৰী সকলৰ বাইথ' পূজা আৰু গোঁসাই সকলৰ কূটনীতি।

১৬০৩ শকত গোঁহাই কেশৱদেউ গোস্বামীয়ে বাইথ' ধৰ্মটো সোনোৱাল কছাৰী সকলৰ মাজৰ বৈঞ্চৱ পন্থা মানুহ বিলাকক লগত লৈ সোনোৱাল কছাৰী সকলৰ মাজৰ পৰা সম্পুৰ্ণ ৰূপে নিশেষ কৰি দিবৰ বাবে চেষ্টা চলাইছিল৷গতিকে বাইথ' পূজাত ব্যৱহাৰ কৰা হাইদাং গীতৰ সঁজুলি বিলাক আৰু বলি কতা খান্দা খন গোঁসাইক জমা দিবৰ বাবে আদেশ দিয়া হৈছিল৷সেই সময়ত গোঁসাই কেশৱদেউ লুইত(বক্ষ্মপুত্ৰ)ৰ কাষত বাহৰ পাতি আছিলহি৷যি দিনা সঁজুলি বিলাক গোঁসাইক গটাই দিব তাৰ আগদিনা ৰাতি সকলোৱে গোঁসাইৰ অজ্ঞাতে বাইথ পূজা অনুষ্ঠিত কৰি হেঁপাহ পলুৱাই হাইদাং গীত,হুঁচৰি আৰু অন্যান্য গীত-মাত বিলাক কাৰণ পিছদিনা খনৰ পৰা আৰম্ভ কৰিব লাগিব নতুন সংস্কৃতিৰে নৱযাত্ৰা৷ কিন্তু সোনোৱাল কছাৰী সকলৰ দোষ বুজি পাই বতাহ-ধুমুহা-শিলাবৃষ্টি হৈ আৰ্বিভাৱ হ’ল খিৰিং ৰাজা,গজাই,মনাই,ফুলকোঁৱৰ,ভূৰুলী-সাবুকীকে আদি কৰি সকলো দেৱ দেৱীৰ৷ভয়ংকৰ ৰূপ ধাৰণ কৰি বানপানী আৰু ধুমুহাই উটুৱাই নিলে বাহৰ পাতি থকা গোঁহাই কেশৱদেউৰ সহিতে ছয় কুৰি বৈঞ্চৱক আৰু সেই তেতিয়াৰ পৰাই বাইথ' পূজা ৰাতিৰ পৰাহে আৰম্ভ কৰা হয়৷সেই হাইদাং গীতৰ সঁজুলি বিলাক আৰু খান্দা খন এতিয়াও ডাঙৰী অঞ্চলৰ ন-পথাৰ গাওঁৰ বাইথ মন্দিৰত এতিয়াও বিৰাজমান।

No comments:

Post a Comment